Nesprávajte sa pri nakupovaní ako deti

Martin Lewis, finančný odborník na úspory a investície, neprekvapí starým známym: „Pokiaľ ide o nakupovanie, všetci sa v určitom momente správame ako deti. Bez toho, aby sme si to uvedomovali.“ Základnou úlohou obchodu ako podniku je vykázať zisk, to je samozrejmé. Práve preto ich snaha smeruje k jedinému – k zisku.

Nesprávajte sa pri nakupovaní ako deti

Nesprávajte sa pri nakupovaní ako deti (Zdroj: flickr.com)

Pretože sa nám obchodníci snažia vnútiť do mysle, že sortiment, ktorý ponúkajú, je najvýhodnejší spomedzi všetkých a ušetrí naše financie. Domnelá predstava ušetriť a neprerobiť poháňa väčšinu zákazníkov vyjsť do obchodov a kupovať. Práve preto tak dobre fungujú rôzne akcie z letákov. Pravda je taká, že oveľa viac minieme na neakciový tovar ako na tie, ktoré sú v akcii a za ktorými sme sa vybrali na výhodný nákup.

Ak ide o nákup cez internet, tu sú aj ďalšie spôsoby, ako ušetriť a to aj na tovare, ktorý už je zlacnený alebo v akcii. Pozrite platné zľavové kupóny na KuponyZdarma.sk, ktoré sú pre stovky obchodov. Všetky sú zadarmo a môžete s nimi okamžite ušetriť pri vašom nákupe. Veľa z nich je dokonca na celý nákup a aj na už spomínaný zlacnený tovar. Nájdete tam napríklad kupóny Hej.sk, zľavy Notino.sk a mnohé ďalšie obchody a ich zľavové kódy, rôzne špeciálne akcie a tipy na výpredaje, schválne pozrite.

Certifikované výskumné pracovisko koncernu BBC, zamerané na finančné správanie ľudí prišlo so záverom, že míňanie peňazí na nákupy je do veľkej miery podmienené finančnou gramotnosťou, vzdelaním, príjmom, či sociálnou vrstvou nakupujúcich. Ako nás predajcovia presvedčia, aby sme utratili peniaze práve u nich? Na to majú hneď niekoľko spôsobov, ktoré veľmi dobre fungujú, v našich končinách sú to najčastejšie rôzne zľavy.