Sociálne siete sú ideálnym prostredím pre platenú reklamu a sú na tento účel intenzívne využívané. Platené reklamy môžu vášmu podnikaniu pomôcť bez ohľadu na to, či ide o začínajúcu firmu, ktorá sa potrebuje uviesť na trh, alebo ste už na trhu stálicou. Je pre vás preto výhodnejšia reklama na Facebooku alebo Google reklama?
Facebook reklama
Zo sociálnych sietí sa najčastejšie objavuje reklama na Facebooku. Najväčšou výhodou Facebooku je počet jeho užívateľov. Z obrovského množstva ľudí na tejto sociálnej sieti môžete zacieliť na určitú skupinu, ktorú môže vaša stránka, resp. produkty alebo služby zaujať.
Reklamu zrejme zacielite aj podľa záujmu užívateľov. To znamená, že ak predávate športové potreby vašou cieľovou skupinou budú užívatelia, ktorí sa zaujímajú o šport, chudnutie, zdravý životný štýl a pod. Vďaka tomu máte veľkú šancu, že na svoju stránku či eshop „prilákate“ užívateľov, ktorí majú reálny záujem o vaše produkty alebo služby a získate nových zákazníkov. Vybrať oblasť záujmov síce nie je povinné, ale určite efektívne pri získavaní zákazníkov.
Google AdWords
Google reklama je mimoriadne populárna, pretože vďaka vhodnému výberu kľúčových slov sa dá pomerne presne zacieliť na skupinu potenciálnych zákazníkov. Obľúbená Google AdWords funguje práve na princípe kľúčových slov, čo je veľký rozdiel v porovnaním s Facebookom. V praxi ide o to, že si vyberiete kľúčové slová pre vaše podnikanie a tie si zakúpite.
Čím presnejšie budú zacielené key words, tým bude reklama efektívnejšia. V rámci kampane je možné nastaviť denný limit, ktorý chcete minúť, ale aj lokalitu (napr. mesto), čas alebo vek. Čim vyššie vo vyhľadávaní sa vaša stránka zobrazí, tým väčšia je šanca, že sa zákazník dostane na váš web. Google ale pri zobrazovaní výsledkov vyhľadávania zohľadňuje nie len rozpočet AdWords, ale aj kvality vášho webu. Každý zo zainteresovaných si ale zrejme uvedomuje najlepšie, čo je preň v tomto smere výhodnejšie.
Text: PR